• Płatności online Tpay

Praca na wysokości - Przeglądy

Praca na wysokości - Przeglądy

Jak często wykonywać przeglądy okresowe sprzętu chroniącego przed upadkiem z wysokości?

Zazwyczaj inspekcje należy wykonać nie rzadziej niż co 12 miesięcy lub częściej (w zależności od intensywności użytkowania lub poprzedniego wpisu w karcie przeglądu). Szczegóły zawsze określa producent w instrukcji użytkowania poszczególnych elementów sprzętu zgodnej z PN-EN 365 - Indywidualny sprzęt chroniący przed upadkiem z wysokości.

Kto może wykonywać okresowe przeglądy sprzętu do prac na wysokości?

O tym decyduje producent. Zazwyczaj są to osoby przeszkolone przez producenta, posiadające aktualny certyfikat upoważniający do okresowych przeglądów danego producenta. Takie osoby biorą odpowiedzialność za decyzję o dalszym użytkowaniu lub wycofaniu sprzętu.

Jesteśmy przeszkoleni i upoważnieni przez producentów sprzętu do prac na wysokości: PROTEKT, IRUDEK, DELTAPLUS, PORTWEST, CONSORTE, KRATOS oraz KARAM (RAW-POL) do przeglądów ich produktów.

Na czym polega przegląd okresowy?

Choć zbliżone, to procedury poszczególnych producentów nieco różnią się od siebie, dlatego do każdego sprzętu podchodzić należy indywidualne. Zawsze sprawdzana jest możliwość identyfikacji, data ważności, stan poszczególnych części oraz działanie.

Jak długo można użytkować sprzęt chroniący przed upadkiem z wysokości?

O tym również decyduje producent i jest to zawarte w instrukcji użytkowania. Zależy to od wykonanych przez producenta testów oraz późniejszej certyfikacji.

Np dla materiałów tekstylnych może to być do 10 lat użytkowania od daty produkcji. Dla urządzeń stalowych często nie ma precyzyjnie określonego okresu użytkowania. Decyzję o dalszej przydatności podejmuje osoba wykonująca przegląd, co oznacza, że może być użytkowany nawet 20 lat.

Jak zlecić przegląd okresowy?

Przegląd można wykonać:

  • w siedzibie firmy - Centrum BHP ARKAS P.Salamon, ul. Czerwona 55b, 33-100 Tarnów, tel: +48 (14) 655 36 35 dostarczając i odbierając sprzęt osobiście lub kurierem
  • po wcześniejszym uzgodnieniu (przy dużej ilości sprzętu) w siedzibie klienta.

Czym kończy się przegląd "szelek"?

Przegląd kończy się wpisem do Karty Przeglądów Okresowych określającym dalszą przydatność sprzętu.

Przy Pozytywnym wyniku w karcie wpisana jest data przed którą należy wykonać następną inspekcje. Dodatkowo data terminu kolejnego przeglądu jest umieszczona na samym sprzęcie (dla łatwej kontroli). Przy Negatywnym wyniku w karcie wpisana jest adnotacja - Wycofać.

Aktywne filtry